برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد
سرخط خبرها

رتبه‌بندی فرهنگیان در دولت سیزدهم محقق شد | ۲۶درصد حقوق معلمان به دلیل اجرای قانون رتبه‌بندی است

  • کد خبر: ۱۸۰۹۷۰
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
رتبه‌بندی فرهنگیان در دولت سیزدهم محقق شد | ۲۶درصد حقوق معلمان به دلیل اجرای قانون رتبه‌بندی است
وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را با ۴۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اجرا کرد و امروز ۲۶درصد حقوق معلمان به دلیل اجرای این قانون است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی، درباره مهم‌ترین دستاورد‌های دولت در دو سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اقدامات تحولی جدی را انجام داده که مهم‌ترین آن‌ها اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بود.

دولت سیزدهم رتبه بندی را با ۴۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اجرایی کرد

وی افزود: گرچه ممکن است اشکالاتی به نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی وارد باشد، اما حق است که بگوییم دولت قبل، این قانون را با ۸هزار میلیارد تومان اجرا نکرد، اما این دولت با ۴۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان آن را به اجرا رساند و امروز ۲۶درصد حقوق معلمان به دلیل اجرای این قانون است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همچنین در اصلاح آیین‌نامه اجرایی این قانون از نظر معلمان نیز استفاده خواهد شد، دیگر اقدام مهم این وزارتخانه در دولت سیزدهم را تقویت سطح علمی معلمان دانست و عنوان کرد: در این دوره تربیت معلم به لحاظ برنامه درسی، زیرساخت، نرم‌افزاری و سخت‌افزار توسعه خوبی پیدا کرده و ۲۰درصد ظرفیت دانشگاه تربیت معلم افزایش یافته است.

صحرایی با اشاره به جذب معلمان جدید در این دولت، افزود: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم به اندازه هشت سال قبل، معلم جدید جذب شده است.

وی ادامه داد: مجوز‌هایی که سازمان امور اداری استخدامی کشور در مدت دو سال گذشته صادر کرده تقریبا برابر با کل مجوز‌های دولت قبل در هشت سال است و اگرچه توقع کمک بیشتری داریم، زیرا این سرریز مشکلات پیشین است که با آن مواجه هستیم.

تحولی بی‌سابقه در جذب معلمان

مراد صحرایی با اشاره به اینکه تحولی که طی فعالیت این دولت در جذب معلمان جدید در کشور رخ داده بی‌سابقه است، تصریح کرد: در گذشته در آزمون‌های استخدامی، یک آزمون گرفته می‌شد و بعد از آزمون با یک مصاحبه ساده ۲۰دقیقه‌ای کار تمام می‌شد، اما امروز جذب معلمان در قالب کانون‌های سنجش تکمیلی یا ارزیابی اتفاق می‌افتد و چندین مهارت فرد از جمله تدریس عملی، کار گروهی، ایفای نقش و مسئولیت‌پذیری سنجیده می‌شود و پس از آن جذب اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به موضوع مهارت‌آموزی دانش آموزان نیز گفت: تعداد دانش‌آموزانی که به مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان فرستاده شده اند ۲.۱افزایش پیدا کرده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تربیت‌بدنی خاطرنشان کرد: بسیاری از جشنواره‌ها بعد از ۱۱سال احیا شد و تابستان امسال، تابستان باشکوه جشنواره‌های تربیت بدنی در سراسر کشور و در قطب‌های مختلف بود.

ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در دولت سیزدهم

صحرایی همچنین به موضوع ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی اشاره و عنوان کرد: در سال جدید «نماد» را احیا کردیم که بیش از ۳میلیون دانش‌آموز در قالب این طرح غربالگری شدند، همچنین در احیای هدایت تحصیلی به بیش از یک میلیون دانش‌آموز کمک شد.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت گروه‌های سرود دانش آموزی هم اشاره کرد و گفت: بیش از ۵میلیون نفر از دانش‌آموزان به اردو رفتند. همچنین کارگروه‌های سرود که فضای جامعه را بسیار تغییر داد در کشور با بیش از ۵هزار گروه سرود تشکیل شد که بسیاری از آن‌ها سرود‌های ملی بودند مانند سرود سلام فرمانده که توسط دانش‌آموزان اجرا شد.

در حوزه سمپاد و استعداد‌های درخشان تحول چشمگیری داشتیم

صحرایی همچنین گفت: در حوزه سمپاد و استعداد‌های درخشان نیز تحول چشمگیری داشتیم به گونه‌ای که در سال۱۴۰۱ تعداد مدال‌های طلایی که کسب کردیم با هیچ سالی از تاریخ آموزش و پرورش قابل قیاس نیست.

وی اضافه کرد: در سالی که گذشت، پرداخت کل شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شد، زیرا دولت شهریه این مدارس را به عنوان هدیه ویژه رئیس جمهور پذیرفت.

سال آینده میزبان المپیاد جهانی فیزیک هستیم

صحرایی ادامه داد: باشگاه دانش‌پژوهان که کاملا از بین رفته بود در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و احیا شد و در حال حاضر این باشگاه با یک ساختمان بسیار مجهز برای اجرای المپیاد‌های آینده آماده می‌شود، ضمن اینکه سال آینده میزبان المپیاد جهانی فیزیک هستیم.

اجرای مصوبه ۴۰درصد ضریب تاثیر قطعی کنکور

وی با اشاره به اتفاق بزرگ در حوزه سنجش عنوان کرد: مصوبه ۴۰درصد ضریب تاثیر قطعی کنکور را اجرا کردیم که به اعتقاد ما مهم‌ترین اقدام تحولی در کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش در دوره متوسطه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما دوره متوسطه را تقریبا به دلیل کنکور از دست داده بودیم، اما اکنون برنامه درسی، معلم و کتاب به جایگاه خود برگشته است، افزود: در حوزه آموزش ابتدایی طرح شهید همت اجرا شد و معلمان این مقطع تحصیلی تحت آموزش جدید قرار گرفتند و بیش از ۱۵۰هزار معلم در حال آموزش هستند.

صحرایی یادآورشد: در دانشگاه فرهنگیان نیز مرکز ملی بهسازی نیروی انسانی تشکیل شد و اکنون در حال برنامه‌ریزی در سه حوزه صنعت حرفه‌ای، عمومی و تخصصی برای معلمان هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اجرای سند تحول چرخش‌های تحول‌آفرین فراوانی اتفاق افتاد، اظهار کرد: مدرسه در مسیر تحول را تصویب کردیم و امسال ۵ هزار مدرسه در مسیر تحول قرار دارد.

برای اولین بار ردیف مستقل بودجه‌ای برای اجرای تحول دنبال شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رویداد «الف تا» را اجرا کردیم که رویداد بسیار کم‌نظیری بود، توضیح داد: برای اولین بار ردیف مستقل بودجه‌ای برای اجرای تحول را دنبال کردیم و مدارس عام‌المنفعه و خیریه و موضوع آموزش زبان‌های غیرانگلیسی را در مدارس تصویب کردیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->